mapa serwisu
OSK DELTA
Łódź
ul. Orla 23
Biuro czynne: 12.00-18.00
OSK "DELTA" przez 22 lata działalności wyszkolił 15 tysiecy osób, które poruszają się po drogach Łodzi i okolic.

Kurs prawa jazdy, kategoria A, A1 i A2

Kategoria A1
motocykl o pojemności skokowej silnika nie przekraczającej 125 cm3 i mocy nie przekraczającej 11 kW. Wymagany wiek - 16 lat.
Kategoria A2
A2 uprawniająca do prowadzenia motocykli o mocy nie przekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy 0,2 kW/kg. Minimalny wiek do uzyskania to 18 lat.
Kategoria A
Zostanie wprowadzony stopniowy dostęp do prowadzenia ciężkich motocykli - kategoria A. Uzyskanie prawa jazdy kat. A będzie uzależnione od posiadania doświadczenia w prowadzeniu motocykli lekkich (kat. A2).
Wymagany minimalny wiek do uzyskania kategorii A:
- 24 lata - dla osób, które nie posiadały przez co najmniej 2 lata prawa jazdy kategorii A2,
- 20 lat - dla osób, które od co najmniej 2 lat posiadają prawo jazdy kategorii A2.
Szkolenie (również teoretyczne) można rozpocząć najwcześniej trzy miesiące przed osiągnięciem wymaganego wieku. Egzamin można zdawać nie wcześniej niż miesiąc przed uzyskaniem pełnoletności. Odbieramy prawo jazdy jednak dopiero po swoich 18-tych urodzinach.
Liczba godzin zajęć teoretycznych nie może być mniejsza niż 30 godzin.
Liczba godzin zajęć praktycznych nie może być mniejsza niż 20 godzin.
Zajęcia praktyczne obejmują zajęcia na placu manewrowym i w ruchu drogowym.

Nasi instruktorzy nie jeżdżą samochodami, ale prowadzą szkolenie jadąc na drugim motocyklu, ponieważ potrafią na nich jeździć :-) a nie znają tylko z teorii.
Kierowcy posiadający prawo jazdy kategorii B przechodzą kurs w pełnym wymiarze teoretycznym i praktycznym.
Kilka uwag przed kursem na kategorie A, A1 i A2.

Jeżeli nie masz jeszcze żadnego prawa jazdy...
Przed samym kursem przypomnij sobie jazdę na rowerze. Potrenuj jazdę rowerem po łukach i zakrętach (dość ciasnych). Staraj się jechać powoli, utrzymuj równowagę balansując ciałem. Ustaw sobie slalom np. z pięciu puszek po napojach lub plastikowych butelek. Staraj się jechać zarówno pedałując jak i nie. Po opanowaniu slalomu spróbuj pojeździć po torze w kształcie cyferki 8. Jeżeli "przeprosiłeś się" z rowerem po kilku latach przerwy trenuj wytrwale. Zmniejszysz dzięki temu liczbę godzin potrzebnych do przygotowania Cię do egzaminu.

Pamiętaj!!!
Jeżeli dobrze wybrałeś szkołę to instruktor który Cię uczy ma olbrzymie doświadczenie z motocyklami. Nie staraj się mu zaimponować wyczynami motocyklowymi Twoimi lub Twoich kolegów bo wzbudzą one pewnie tylko uśmiech politowania. A już uwagi w stylu - "... a mój kolega to robi inaczej" zostaw całkowicie dla siebie. Staraj się jak najwięcej nauczyć i doskonalić swoje umiejętności a nie robić wszystko aby tylko jechać i gazu... Drogi i cmentarze są pełne "Mistrzów Prostej".

Jeżeli masz już prawo jazdy...
Zrób również wszystko to co napisane powyżej. Podejdź do sprawy poważnie. Jest to całkowicie odrębna kategoria i całkowicie inne pojazdy. Dużo doświadczeń zdobytych w ruchu drogowym na pewno zaprocentuje. Miej jednak ogromny dystans do Twojego nowego pojazdu. Technika prowadzenia, właściwości dynamiczne, hamowanie, przyspieszanie, skręcanie są krańcowo różne od prowadzenia samochodu. Ucz się tego powoli i pamiętaj, że Twoje odruchy nabyte przez lata jeżdżenia "katamaranem" mogą być wyjątkowo zgubne w trudnych sytuacjach drogowych. Jeżeli będzie to Twój pierwszy motocykl na początek kup sobie motocykl lekki . Potrenuj na nim rok lub dłużej i jeżeli nadal jazda motocyklem sprawia Ci ogromną przyjemność kup sobie to co chcesz .Pamiętaj jednak o tym, że motocykl mocny lub ciężki ( często jedno i drugie ) nie wybacza błędów kierującego a więc dosiadanie go przez osoby niedoświadczone zawsze łączy się ze stratami w ludziach, ubrankach lub sprzęcie.

« powrót